Linksys Breidt Velop Multiroom Wi-fi Mesh-lijn Uit Met Dual-band Product

Velop, het meest bekroonde multiroom Wi-Fi mesh-systeem op de markt, blijft klanten verrassen met nieuwe softwareverbeteringen op het gebied van veiligheid, prestaties en gebruiksgemak

SCHIPHOL-RIJK, NEDERLAND – 8 januari 2018 Linksys®, dat dit jaar dertig jaar netwerk- en Wi-Fi-innovatie voor consumenten en bedrijven viert, maakte vandaag op de Consumer Electronics Show in Las Vegas bekend dat het zijn Velop™ multiroom Wi-Fi mesh-lijn uitbreidt met dual-band producten en nieuwe software die niet alleen de prestaties verbetert met Intelligent Mesh™-technologie, beveiligingsfuncties met geavanceerd ouderlijk toezicht, bewaking van netwerkverkeer en websiteblokkering, maar ook het gebruiksgemak met verbeteringen in de Linksys-app. Velop is nu het meest flexibele multiroom Wi-Fi mesh-systeem op de markt. Het kan in verschillende configuraties geïnstalleerd worden, en is dus geschikt voor elk type huis. Het werkt met alle modems en gateways van internetproviders, en de dual-band en tri-band nodes zijn volledig compatibel en uitwisselbaar. Linksys presenteert zijn Velop-productlijn deze week op de CES – South Hall 3, stand 30750.

Linksys Velop Dual-Band Whole Home Wi-Fi Mesh System
Linksys breidt zijn Velop-productlijn uit met een dual-band modulair Wi-Fi-systeem, ’s werelds eerste flexibele Wi-Fi-systeem voor de consumentenmarkt (verkrijgbaar in 1-pack, 2-pack en 3-pack) dat in verschillende configuraties geïnstalleerd kan worden en snelle en betrouwbare Wi-Fi biedt tot aan de rand van het thuisnetwerk. Velop dual-band nodes zijn ontworpen met oog voor prestaties en elegantie. Ze zijn ongeveer vijf centimeter lager dan de Velop tri-band oplossing, en klein genoeg om overal neer te zetten. Het strakke en aantrekkelijke design valt bij iedereen in de smaak. En daarin onderscheidt Velop zich van andere mesh-oplossingen voor thuis. Elke Velop-node is een krachtig dual-band AC1300-apparaat dat fungeert als router, range-extender, accesspoint en brug. Dit geeft gebruikers de toekomstbestendige technologie die ze nodig hebben als ze nieuwe en meer apparaten in huis halen.

Elke node wordt tijdens de installatie geconfigureerd door de bijbehorende Linksys-app (beschikbaar voor iOS en Android). Dit resulteert in een ongekend eenvoudige en intuïtieve installatie met behulp van Bluetooth om veilig te communiceren tussen het mobiele apparaat en elke node. Nadat de installatie is voltooid, dient de Linksys-app als krachtige tool voor Wi-Fi-beheer met handige functies zoals gasttoegang, ouderlijk toezicht, apparaatprioritering en informatie om Velop-gebruikers te helpen maximale prestaties en gebruikswaarde uit hun netwerk te halen. Velop helpt gebruikers om zo veel mogelijk uit hun breedbandabonnement te halen door 100% snelheid te leveren tot aan de rand van het netwerk.

"Volgens onderzoeksbureau NPD is de verkoop van Wi-Fi mesh-systemen in 2017 met 338% gestegen en houdt die groei in 2018 aan. Dus wilden we consumenten de mogelijkheid geven om te kiezen uit verschillende prijs- en prestatieniveaus”, aldus Justin Doucette, Senior Director van de afdeling Product Management bij Linksys. “Onze nieuwe Velop dual-band biedt de prijs-prestatieverhouding die klanten zoeken, plus alle intelligente software en beveiligingsfuncties die voortdurend worden bijgewerkt om de laatste verbeteringen direct toegankelijk te maken."

De meest complete en flexibele multiroom Wi-Fi mesh-oplossing op de markt
Velop is een combinatie van krachtige hardware, intelligente software, cloudfuncties en een gebruiksvriendelijke app. Dit biedt gebruikers een oplossing om hun thuisnetwerk toekomstbestendig te maken voor de komende jaren.

Enkele belangrijke kenmerken:

• Krachtige dual-band – Elke Velop-node is een dual-band AC 2x2 802.11ac Wave 2-apparaat met draadloze MU-MIMO-configuratie en een gezamenlijke snelheid van tot 1300 Mbps*.
  • Echt modulair mesh-systeem De nodes zijn gemaakt om met elkaar verbinding te maken via Wi-Fi of bekabeld Ethernet, of een combinatie daarvan, voor de beste prestaties. Ze configureren zichzelf automatisch om de verbinding tot stand te brengen in allerlei verschillende opstellingen.
  • Intelligent MeshTM-technologieHet Velop-systeem past zich aan de Wi-Fi-behoeften van een gebruiker aan. Het herstelt en optimaliseert zichzelf om altijd en overal in huis snelle en goede Wi-Fi te leveren.
  • Velop dual-band en tri-band zijn volledig compatibelVelop is het meest flexibele Wi-Fi-systeem. Gebruikers kunnen eenvoudig een Velop-systeem kiezen dat past bij de grootte van hun huis, hun internetverbinding of de slimme technologie in huis. Velop-gebruikers kunnen tri-band en dual-band nodes samen in één netwerk gebruiken. Het toevoegen van een dual-band node aan een bestaand tri-band mesh-netwerk is een betaalbare manier om de dekking uit te breiden. Plaatsing van een tri-band node in een dual-band mesh-netwerk ontsluit toekomstbestendige mogelijkheden voor slim wonen en verbetert de prestaties.
  • Installatie via app De nieuwe Linksys-app identificeert met behulp van Bluetooth automatisch de te installeren nodes en maakt een veilige verbinding tussen het mobiele apparaat en elke node. Waar nodig begeleidt de app gebruikers bij het installeren met visuele animaties om elke stap duidelijk uit te leggen, waaronder de overstap van bestaande netwerkapparatuur.
  • SpotFinder-technologie (patent aangevraagd)De plaatsing van elke node is cruciaal om een betrouwbare verbinding tot stand te brengen. Tijdens de installatie helpt Velop bij het vinden van de beste plaats om de wachttijd te verminderen, de doorvoer te maximaliseren en het bereik en de signaalsterkte te verbeteren.
  • Velop werkt met Amazon Alexa – Velop omvat aangepaste opties voor Amazon Alexa om het gastnetwerk aan en uit te zetten en de aanmeldgegevens van het hoofdnetwerk en gastnetwerken te herhalen.
  • Automatische updates – Velop is verbonden met de Linksys-clouddienst en zal automatisch naar updates zoeken en nieuwe firmware toepassen om nieuwe functies te ontsluiten, beveiligingsproblemen te verhelpen en prestaties te verbeteren, zodra deze beschikbaar zijn. Sommige multiroom Wi-Fi-systemen vereisen handmatige firmware-updates, waardoor ze kwetsbaar zijn voor beveiligingslekken. Gebruikers hebben de mogelijkheid om automatische updates uit te schakelen. Ook zorgen regelmatige updates van de Linksys-app ervoor dat de Velop-ervaring steeds beter wordt.
  • Superieure garantie en ondersteuning – Velop wordt geleverd met 3 jaar garantie en ondersteuning

Uitrol van Intelligent Mesh en nieuwe softwarefuncties naar alle Velop-gebruikers
Linksys introduceert Intelligent Mesh™, een nieuwe ontwikkeling in Wi-Fi-technologie voor thuisnetwerken, die software en hardware van Linksys combineert voor Wi-Fi met de snelst mogelijke internettoegang en de beste ervaring. Intelligent Mesh zorgt voor een betere snelheid over langere afstanden, verbeterd beheer van clientapparaten tussen nodes en dynamische backhaul-verbeteringen om altijd verzekerd te zijn van de beste internetverbinding. Velop Intelligent Mesh bestaat uit de volgende vier pijlers en werkt naadloos en automatisch op Velop dual-band en tri-band nodes:

1. Zelforganisatie: Het Velop-systeem is een modulair mesh-systeem dat backhaul via Wi-Fi en kabel ondersteunt. Het is te configureren in AP-/brugmodus en werkt met alle modems of gateways van internetproviders. De dual-band en tri-band nodes werken naadloos samen.
  2. Zelfoptimalisatie: Het Velop-systeem berekent voortdurend de signaalsterkte en snelheid tussen nodes om uw apparaten van de beste internetverbinding te voorzien. Zo maakt Velop tijdens de installatie gebruikt van SpotFinder-technologie, waarvoor patent is aangevraagd, om het mesh-netwerk automatisch te configureren en Wi-Fi-kanalen en -banden te optimaliseren om topprestaties te leveren aan elk clientapparaat.
  3. Zelfherstel: Het Velop-systeem configureert zichzelf opnieuw als een node offline gaat, zodat het netwerk goed blijft werken. Ook bevat de Linksys-app een kanaalzoekfunctie om een nieuwe kanaalscan te starten om interferentie of drukte op draadloze kanalen te vermijden.
  4. Eén netwerk: Het Velop-systeem maakt gebruik van één netwerknaam, één wachtwoord en één beheerderswachtwoord voor een stabiel en veilig mesh-netwerk van meerdere nodes. Het gastnetwerk van Velop breidt zich uit naar alle nodes en het wijzigen van wachtwoorden om agoed beveiligd te blijven vereist slechts één aanpassing in de Linksys-app of webinterface.

Linksys kondigt nieuwe softwarefuncties via automatische updates in 2018 aan:
Linksys voegt nieuwe softwarefuncties toe aan de Intelligent Mesh-architectuur om overal in huis de prestaties van Wi-Fi te verbeteren. En om de meerwaarde van het systeem nog verder te verhogen zijn er nieuwe functies voor ouderlijk toezicht en beveiliging beschikbaar via in-app aankopen.

• Clientaansturing door node: (zelfoptimalisatie). Dit zorgt ervoor dat het apparaat verbinding maakt met de dichtstbijzijnde node voor optimale prestaties.
  • Backhaul-verbinding herstellen en optimaliseren (zelfoptimalisatie, zelfconfiguratie, zelfherstel). Nodes herstellen de beste verbinding met het internet als er een node uitvalt of aan het netwerk wordt toegevoegd.
  • Verbeteringen in ouderlijk toezicht met onder meer inhoudsfiltering op basis van websitecategorie met opties om regels voor toestaan en blokkeren te overschrijven.
  • Automatische controle van het netwerkverkeer op malware en phishing, en blokkering van kwaadaardige websites.

Prijzen en beschikbaarheid:
Het Linksys Velop dual-band multiroom Wi-Fi mesh-systeem (verkrijgbaar in 1-pack, 2-pack en 3-pack) komt naar verwachting dit voorjaar op de markt in de VS en Canada. Prijzen worden bekendgemaakt als het product verkrijgbaar is bij grote winkelketens en online winkels. Prijzen en beschikbaarheid voor de EMEA-regio worden in een later stadium bekendgemaakt.

De nieuwe softwarefuncties komen voor alle Velop-modellen vanaf dit voorjaar beschikbaar via firmware-updates en updates van de Linksys-app.

Over Linksys
Linksys speelt sinds zijn oprichting in 1988 een pioniersrol op het gebied van draadloze connectiviteit. Het bedrijf combineert vooruitstrevende innovatie- en engineeringstrategieën met de beste netwerktechnologie, ontwerpen en klantenservice. Linksys maakt een verbonden levensstijl mogelijk voor particulieren, bedrijven en mobiele professionals. Het levert bekroonde oplossingen voor smart home, entertainment, beveiliging en internettoegang, die gebruik maken van innovatieve functionaliteit en een groeiend ecosysteem van applicaties en partners. Ga voor meer informatie naar linksys.com, vind ons leuk op Facebook, volg ons op Twitter of bekijk ons op YouTube.

###

* Gebaseerd op de maximumsnelheid (PHY-snelheid) waarmee gegevens zich over een draadloze verbinding kunnen verplaatsen, op één 5GHz-band of afwisselend tussen de twee draadloze 5GHz-banden in elke node. Elke node heeft meerdere Wi-Fi-banden: één 2,4GHz-band en een of twee 5GHz-banden. Elke 5GHz-band heeft een doorvoersnelheid van 867 Mbps. Voor elke afzonderlijke verbinding wisselen nodes tussen banden om de PHY-snelheid te optimaliseren en uw netwerk te voorzien van 100% naadloze Wi-Fi. Tot 100 Mbps is mogelijk met één 5GHz-band, en tot 300 Mbps met twee afwisselende 5GHz-banden.

Maximale prestaties zijn afgeleid van de specificaties van de IEEE 802.11-standaard. De werkelijke prestaties kunnen variëren, met een lagere capaciteit van het draadloze netwerk, lagere gegevensdoorvoersnelheden en een bereik en dekking die kleiner zijn. De prestaties hangen af van veel factoren, omstandigheden en variabelen, waaronder bouwmaterialen en constructie, het volume van het netwerkverkeer, de combinatie van gebruikte draadloze producten, interferentie en andere ongunstige omstandigheden. Voor de beste prestaties moeten Velop-producten worden gebruikt in combinatie met compatibele draadloze AC-apparaten. De standaard overdrachtssnelheden voor elke node – 867 Mbps (5 GHz), 400 Mbps (2,4 GHz) – zijn fysieke gegevenssnelheden. De in werkelijkheid gerealiseerde doorvoersnelheid ligt lager en is afhankelijk van de combinatie van gebruikte draadloze producten en externe factoren. Hiervoor kan een software/firmware-update nodig zijn. Deze kunt u downloaden van linksys.com/support. Het bereik kan variëren afhankelijk van het aantal nodes en de plaatsing ervan in het systeem. Specificaties van het bereik zijn gebaseerd op resultaten van prestatietests onder normale gebruiksomstandigheden. Het werkelijke bereik varieert afhankelijk van obstakels, gebruiksomgeving en bouwmaterialen. Claims over het draadloze bereik dienen uitsluitend ter indicatie en zijn niet gegarandeerd, aangezien elk draadloze netwerk uniek is.

© 2018 Belkin International, Inc. en/of zijn gelieerde ondernemingen. Alle rechten voorbehouden.

Linksys, Velop, Intelligent Mesh en veel andere productnamen en logo’s zijn handelsmerken van de Belkin-bedrijvengroep. Vermelde handelsmerken van derden zijn eigendom van hun respectieve eigenaars. Android is een handelsmerk van Google Inc. Bluetooth® is een gedeponeerd handelsmerk van Bluetooth SIG Inc. en het gebruik ervan door Belkin gebeurt onder licentie. Wi-Fi is een handelsmerk van de Wi-Fi Alliance.